söndag, oktober 11, 2009

Danskjävlar


Varje år tillbringar jag några av mina bästa dagar i Danmark. Och det är egentligen ett skönt land med trevligt folk, god toast och fina kvinnor. Men just idag så tänker man inte på sådant. Det kommer bli svårt att hålla på Bendtner, Poulsen och de andra nästa sommar men antagligen har det gått över, att det var de som slog ut Sverige, och det blir så att man ändå vill att Danmark ska vinna matcher i VM.

Gårdagens match var jämn. Det kunde verkligen gått hur som helst. Sverige var inte jättebra men ändå godkända, tycker jag. Visst finns det svagheter, Mikael Nilsson håller inte längre (hans mesiga nick rakt ut i plan var enligt mig orsak till danskarna mål), Samuel Holmén var för klen, Rasmus Elm lite långsam, Henke har tappat det sista som behövs och målet var inte helt otagbart för Isaksson. Annars håller vårt mittbackspar riktigt bra klass, innermittfältarna fungerar utan att glänsa, Safari växer och Zlatan visade ändå stundtals vilken enorm spelare han är.

Bilden ovan togs utanför ett skönt ställe i Helsingör några timmar före matchen. Visserligen gör de sig roliga över Zlatan men någon gång kommer de få igen. Vi kommer få vår revansch. Då ska jag ta på mig en Sverigetröja och sätta mig bredvid stammisarna där inne och bara stilla helt lugnt sitta och sippa på en kall Tuborg.

Inga kommentarer: