fredag, oktober 30, 2009

Cast myself into a world before a bunch of swines

På väg till jobbet igår så såg jag höjden av nitiskhet. Polisen hade något sorts pådrag på Kaptensgatan. Fyra polisbilar var på plats. Av dessa fyra bilar hade tre stycken parkerat i parkeringsfickor menas den fjärde hade fått ställa sig på gatan då det inte fanns mer fickor lediga.

Det skulle den fjärde polisbilen inte gjort. För snabbt som ögat var det en parkeringsvakt framme. Det var nämligen städdag på gatan så efter klockan nio måste gatan vara tom. Som alla vet är detta, när det är gatustädning, parkeringsvakternas absolut bästa tid. (Möjligtvis med undantag för evenemang när bilar en kort stund ställer sig lite snett). Tiden då de får ett extra ont leende i mungipan, då deras blick är totalt iskall och deras läderhandskar får dem att brösta upp sig.

Nåväl, parkeringsvakten såg mäkta stolt ut när hon fick sätta p-boten på polisbilens framruta. Man såg hur hon knappt kunde bärga sig att berätta för sina kollegor vilken grej hon hade gjort. Det innebär säkert högsta poäng bland dessa perversa varelser att bötfälla en polisbil under utryckning.

Jag förstår att parkeringsvakter måste finnas. Men det hindrar mig inte att avsky hela packet. Alla mina egna erfarenheter av dessa människor är att de är totalt befriade från empati, kärlek, förståelse och framförallt allmänt sunt förnuft.

Jag glömmer aldrig när jag skulle byta ett däck för ett par år sedan. Eftersom gatorna lutar ganska mycket i kvarteret så hade jag kört upp lite grann på en relativt stor yta bredvid parkeringen. En yta som inte används till någonting. Mitt när jag höll på så stannar Securitasbilen med två sprättiga parkeringsvakter. ”Och vad håller du på med då”, frågar dom. ”Jag byter ett däck”, säger jag. ”Tror du att du kan göra det var som helst”, säger dom. ”Det är väl inga problem här, det tar bara fem minuter”, säger jag. Då får jag först det mest högfärdiga flin jag någonsin skådat till svar och sen säger de ”Gör aldrig om det” och kör iväg. Där och då förstår jag att dessa personer måste få utlopp för att de har små penisar på oss människor som är födda med något annat.

Inga kommentarer: