söndag, oktober 04, 2009

The punkrocker with bad sight


Under gårdagens trevliga barrunda på Andra långgatan så kom det fram en kille till mig. Han var bara tvungen att berätta hur lik jag var vissångaren Dan Berglund när han var yngre. Så som han såg ut på 70-talet. Jag visste ju hur denne Berglund ser ut nu och har aldrig tänkt att jag är lik honom. Och efter dagens koll på Internet, där det iofs inte fanns många äldre bilder, så tror jag att punkrockaren som kom fram till mig har lite problem med synen.
Det var dock väldigt trevligt att höra honom dra historien om hur Dan Berglund stått på barriärerna för hamnarbetarna på 70-talet berättat på den bredaste göteborska! Och jag ska väl vara glad att bli liknad vid en man som står för något gott. Även om just den typen av visor Dan Berglund sjunger inte alls är något jag gillar musikmässigt.


Inga kommentarer: