tisdag, oktober 27, 2009

Som att ramla i vattengraven på upploppsrakan

Klockan är fyra, en lördag i början på juli. Platsen är Roskilde och Håkan går på scenen. Imorgon får vi återuppleva detta i P3 Live klockan 21.30. Missa inte!

Efter att ha läst recensionerna om Nick Caves nya bok så blev jag lite tveksam. Och efter
kvällen inslag i Kobra så förstärktes denna känsla. Vad är det för bok han skrivit egentligen?
Jag hejar på Blåvitt i kampen mot AIK. Men Rehn och Olsson bör peta Jakob Johansson inför söndagens match. Det var inte många rätt han gjorde idag. Tur då att Tobias Hysén gör det på egen hand.

7 kommentarer:

TS sa...

Jag hade tänkt att köpa Caves bok på bokmässan, men ändrade mig tvärt. Jag gillar hemska böcker men gränsen går någonstans innan Caves bok. Den verkar osmaklig.

Nu håller jag tömmarna för AIK i tätstriden och ÖIS i bottenstriden. Ullevi eller Babel ikväll?

Mattias sa...

Vi (jag) köpte in Cave till bibblan idag. När den anländer ska jag ge den en chans ändå.

Nästa år hoppas jag få tid över (att se tillräckligt många matcher) för köpa ett årskort till Gais. Så det vore ju kul om ÖIS hänger kvar så vi kan krossa er i premiären nästa år också.

TS sa...

Nu är inte min identifikation med Öis riktigt så stark, jag är kalmarit (sedan 1981) inget annat, men det är klart att öis är mitt gbg-lag och given tvåa. När blev du Gaisare?

Mattias sa...

Under Samir Bakous trollkonster på mitten av 80-talet!?

Nä, jag är ingen urgaisare. Men jag har hållit på dem under senare år. Och det vore roligt att följa laget mycket närmare och se mer matcher på plats. Vi får väl se vad plånbok och familj tycker framåt vårkanten.

Lena sa...

Gaisare eller sex, det är bara att välja... HEJA IFK!!!

Anonym sa...

Hmmm... Jag har ett minne av att de där GAIS-sympatierna var lite vacklande. Häng med ÖIS till superettan, det blir billigare. GAIS åker ur nästa år.

T.D.

Mattias sa...

Sexvägran, vacklande, det är inget som biter på en grönsvart själ.

Nästa år blir det topp 4! Och derbyvinster mot Blåvitt!