onsdag, oktober 14, 2009

I only drink when I wanna forget

Veckans Spotifylista finns här

It's quite good actually, to be honest! Alla ni som inte uppgraderat till premium vet hur jobbig Basshunter är när han mässar om sin nya skiva. Hi there, I'm sorry for the interruption!, säger han också.

Jag lovar att det är värt att ta jobbig reklam emellanåt för den här listan innehåller some excellent songs that's gonna make you move (or cry) to the music!

(Eftersom jag samtidigt, som jag skrev förra meningen, lyssnade på Link Wray så bytte jag språk, det är sådant som händer när musiken regerar:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha!
Jag du, den drapan irriterar mig med (och härmed är dagens, veckans, årets? underdrift ett faktum).

Det mest frapperande med Spotifyreklamen är att den visar vilken kvalitativt bisarr värld skivbranschen står för. Bland alla lysande artister som bevisligen finns på Spotify, är det bara kvartsfigurer som Basshunter, Idol-Daniel m.fl. som verkar ha uppbackning från skivbolagen.

För övrigt har jag skrattat gott åt när Idol-Daniel i sin reklamkampanj säger Spotify med en enormt överdriven mellanstadie-engelska (spåtttiiifaaj). Låter inte klokt!

/Anders

Mattias sa...

Jag håller med i dina iaktagelser. Spåtttiiifaaj, efter ha hört den så mycket så sätter man numera skrattet i halsen. Och får närmast kväljningar istället.

Det är nog dags att börja betala innan man blir alltför bitter:)