söndag, oktober 25, 2009

Captain Beefheart - Trout mask replica


137 av 1001 album

Captain Beefheart & His Magic Band – Trout mask replica (1969)

Jag fattar absolut ingenting av det här. För mig är det faktiskt en helt värdelös skiva. Den sämsta på hela den här listan skulle jag tro. Av de 79 minuterna, som den här skivan är, så var det först i den allra sista minuten i den allra sista låten som mina öron lyssnade utan att lida. Helt plötsligt var det lite groove i musiken. Men det var lite väl sent.

När lyssnar folk på den här skivan? Det är en fråga som verkligen är relevant faktiskt. När tänker någon ’åh, nu känner jag verkligen för lite Captain Beefheart och hans mästerverk Trout mask replica’. Inte ens isolerad på en öde ö så skulle jag välja att sätta på den här skivan om den fanns till hands. Jag hade hellre simmat ut bland hajarna. Eller förresten musiken kanske hade skrämt iväg dem.

Betyg: G

Favorit: Veteran’s day poppy

1 kommentar:

robban sa...

börja med att lyssna på howlin wolf-spoonful, sen slänger du om knappen från stereo till mono för ljudet kommer inte direkt, det är gitarrer från höger och vänster, viskningar kanske inte den enklaste hjärnan klarar av att höra. och glöm allt om dina nuvarande Auto-tune favoriter artister, som du satt upp affischer runt i ditt rum för. la la peace