måndag, januari 17, 2011

Mikrofontråd

Efter en osedvanligt stressad dag så befann jag och barnen oss på Landvetter. Vi skulle hämta L och var faktiskt i relativt god tid. Vi fördrev tiden med att köra lite racing med vagnarna som man kör väskor på. Sen satte vi oss och fikade vid bordet bredvid Alexander Bard som sörplade rödvin.

Tiden gick långsamt framåt. Så vi gick in på Pressbyrån och kikade. Barnen gick till barntidningarna menas jag sjönk djupt in i musiktidningarna. Jag sköt undan allt tjat om att det skulle köpas Hannah Montana och Hello Kitty tidningar med snabba nej. Efter en stund kom Astrid återigen och frågade om vad det här var för tidning och om hon fick köpa den. Jag slängde en snabb blick och sa nej, jag slängde en blick till och tappade nästan andan. För det hon höll i handen var en tidning med väldigt mycket naket. Det var en porrtidning helt enkelt. Jag ryckte den ur Astrids hand och förstod samtidigt inte hur hon kunde nå den från översta hyllan. Snart förstod jag att de inte stod på överesta hyllan utan den stod i golvnivå, visserligen lite inunder men ändå.

Ella som stod en bit bort, och hörde min panik, blev ju naturligtvis dönyfiken vad det var Astrid fått tag i. Trots att jag försökte stoppa henne lyckades hon rycka upp tidningen ur stället inte en utan två gånger och stå och veva med den och till med utropa ”Astrid kolla vilka bröst”. Astrid stod bredvid och tjöt av glädje. Allt gick ju ganska snabbt men andra gången Ella rykte upp tidningen så tror jag faktiskt att jag fick en rätt röd färg i ansiktet. För bredvid stod ett gäng personer, typiskt svenska, som inte kunde skratta åt situationen utan mest såg ont på mig.

Det är väl så att oskuldens tid är förbi. Ella blir mer och mer fnittrig när det pussas och kramas i tv. Och snart får vi nog ta ur henne att September inte sjunger Mikrofontråd, som Ella tror, utan faktiskt Mikrofonkåt och att kåt betyder…

1 kommentar:

Syrran sa...

Mikrofontråd, den var bra. Ha ha.
Det förstår jag att det var en jobbig situation i Pressbyrån, ja vad säger man i ett sånt läge.