torsdag, januari 06, 2011

All-Star Line Up

Arne, Kjell, Plex, Janne, Bosse, Ann-Britt, Agne och Göran. Det är bara att bocka och buga. Ikväll gjorde de comeback i rutan tillsammans .Först Jens Linds fantastiska program Sportspegeln 50 år och sen i dagens sportnytt.

Jag tillhör dem som drog rätt djupa suckar när Göran Zachrinssons reportage dök upp i Sportspegeln för i tiden. Jag skyller det på ungdomligt oförstånd. Dagens inslag från Östermalms IP om skridskoåkning var poesi. Janne Lorentzon håller ju igång fortfarande. Hans instick från omvärlden görs alltid med finess och stil. Kjell Andersson är tydligen chef nuförtiden. Jag saknar hans röst från olika sporevenemang. Han var bra. Plexs röst från Stenmarks-eran sitter i ryggmärgen. Arne och Bosse gillar jag skarpt båda två. Särskilt minns man deras insatser under fotbolls-vm 1982. Året då Brasillien hade det fantastiksa laget som snöpligt blev utslaget av Italien (Paolo Rossi).

Undrar hur många timmar som man sett Sportspegeln egentligen? Det är nog otäckt många. Men skulle jag bara få välja att se ett tv-program under en vecka så skulle det vara just Sportspegeln. Dock är jag inte nöjd med det nya upplägget att det sänds en version kl 19 och sen en påfylld variant kl 20.30. Ett mycket konstigt upplägg.

Inga kommentarer: