torsdag, april 03, 2008

Precis idag är det 3 månader kvar till Roskildefestivalen drar igång. Tänk att man kan lägga så mycket energi på något som fortfarande är så långt borta. Nästan varje dag är jag inne och kollar på hemsidan och ser om det hänt något. Nu såg jag att det stora bandsläppet skulle ske den 16 april. Det blir spännande.

Jag är redan nu väldigt nöjd med släppen. Det får ju inte bli för många bra artister heller så tiden till softande och festande vid tältet blir lidande. I fjol var det gränsfall. I och för sig var det inte så tilltalande att sitta i en bil och få upp partystämmningen. Det räckte med att tillbringa natten halvsittandes i den. Att vädret blir bra i år ser jag som givet.

Mina topp 6 artister just nu
  1. Neil Young
  2. Duffy
  3. Band of Horses
  4. My Bloody Valentine
  5. Grinderman
  6. Bonnie Prince Billy

Mina topp 6 realistiska önskemål

  1. Håkan Hellström (tyvärr nog orealistiskt)
  2. Solomon Burke
  3. The Hellacopters
  4. Bad Religion
  5. Tindersticks
  6. Amadou & Mariam

Inga kommentarer: