tisdag, april 01, 2008





Musik 2008


Pennywise - Reason to believe

Ibland blir min längtan efter punkrock stor. Viljan att leta upp nya band är lite för dåligt därför kollar jag då och då in vad gamla favoriter håller på med. Det måste väl varit i början av 90-talet som Pennywise släppte några bra Bad Religion doftande plattor. Sedan vet jag att deras bassist begick självmord några år senare men mitt intresse hade svalnat och jag tror att det är tio år sedan jag lyssnade på dem senast.

När jag lyssnar på Reason to believe kastas jag tillbaka till en svunnen tid. Pennywise låter närmast identisk så som jag kommer ihåg dem, punk av klassiskt Epitaph snitt. Jag bara väntar på att en svacka ska komma någonstans men det är faktiskt så att Pennywise har lyckats få ihop en helgjuten punkskiva.

Tålamodet med att lyssna på punk är inte lika stor längre. Därför kommer jag säkert att lägga den åt sidan och glömma bort den ganska snart. Men den närmaste veckan i bilen kommer den säkert bli en trogen vän. En vän som får mig att glömma verkligheten.

Betyg: 7

Favorit: All that I can

Inga kommentarer: