onsdag, april 02, 2008

Bob Dylan in swedish interview from 1978. Part 2/2

Jag kom att tänka på den här intervjun när någon frågade vad namnet Gixbit står för.

"Har jag sagt att det står för något? Vem sa det?", som Dylan säger.

Jag avskyr överlägsna personer men Dylan har i det här läget verkligen all anledning att undra vad som egentligen händer.

Jag har ingen som helst anledning att vara överlägsen mot den som frågar vad gixbit betyder. Men det är klart att det låter tuffare att svara som Dylan än att säga att gixbit var ett ord som Knatte Fnatte och Tjatte sa i en Kalle Anka serie.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir alltid generad när artister (eller vilket intervjuoffer som helst för den delen) ska svara motvalls som Dylan gör här - även om reporterns första konstaterande var fånigt. Det kanske beror på att jag är konflikträdd, eller att jag tycker synd om journalisten. Jag är ju rätt blödig också.