torsdag, april 03, 2008



Musik 2008

V/A - More Dirty Laundry

Nu har del två i serien där svarta artister sjunger låtar som gränsar till country. I mina öron så låter de flesta av låtarna klart mest som klassisk soulmusik men jag förstår upplägget. Det båda genrerna ligger nära varandra, särskilt textmässigt.

Jag tror jag har skrivit det förrut. Det är ju nästan omöjligt att misslyckas när man sätter ihop soulmusik från sent 60-tal och tidigt 70-tal. Nästan allt är nämligen bra. More dirty laundry är inget undantag. Artister som Joe Tex, Arthur Alexander, Clyde McPhatter, Bobby Womack och Solomon Burke bidrar alla med tårdrypande låtar.

More dirty laundry skulle jag spela om jag var ägare till en bar. Det är precis sådan musik jag skulle vilja stå vid en bardisk och lyssna på. Låttitlar som Trying to win your love, He'll have to go och You must think my heart has swinging doors skulle göra sig fint i min bar.

Betyg: 7

Favorit: O.B. McClinton - If lovin' you is wrong, I don't wanna be right

Inga kommentarer: