tisdag, januari 29, 2008



Musik 2008

Hot Chip - Made in the dark

Jag känner mig riktigt ambivalent inför den här skivan. Efter den första lyssningen var jag säker på att jag aldrig skulle lyssna på skivan igen. Nu några dagar senare går jag och nynnar på flera av låtarna. Ändå vet jag inte om jag tycker det är bra. Vissa delar av Hot Chip känns så plojiga att jag blir tveksam resten. För det finns ju faktiskt ett flertal låtar med så klistriga refränger att det inte går att värja sig.

När de ska svänga till det tycker jag inte om det speciellt mycket. Rytmerna får inte igång min stela kropp. Iallafall inte hemmavid. Skulle man höra det på lokal tror jag nog att det kan vara lite skillnad. De lugna låtarna, som jag till en början inte la tillräckligt med energi på, växer fram som riktigt fina små visor. Sen finns det besvärande mycket 80-tal över hela soundet som jag fortfarande är ganska allergisk mot.

Musiken är splittrad vilket gör att också jag är väldigt splittrad inför Hot Chip.

Betyg: 5

Favorit: Made in the dark

Inga kommentarer: