fredag, januari 18, 2008

Ensamma pappan

I fem dagar är jag ensam med två barn. Där är både väldigt kul och lite jobbigt. Jobbigt på så sätt att man verkligen är den som har allt ansvar. Den finns inte en enda minut, förutom när de är på dagis, som det är jag som har hand om två liv. Det tycker jag faktiskt är den största skillnaden mot när båda är hemma. Då kan man avsäga sig ansvaret iallafall när man är på toa.

Annars är det nästan bara kul. Det blir en annan grej när man är själv. Jag blir det självklara mysobjektet. Vilket inte alltid är fallet annars. Det blir inget bråk vid läggning då det bara finns mig att välja på. Sen får jag stå ut med att se på Let's Dance som Ella följer. Vanligtvis brukar jag ta med mig ett par öl och lyssna på musik den stunden.

Imorgon blir den nog bio och Pizza Hut. Det blir i så fall första gången Astrid går på bio men det borde väl vara dags nu. Får se om vi kommer överens om vilken film vi ska se. Tänk om det funnits en Greta Gris film som visades någonstans. Då hade vi varit nöjda alla tre.

Nu kör vi!

Inga kommentarer: