fredag, januari 04, 2008



65 av 1001 skivor

Paul Revere & The Raiders - Midnight ride

Det här bandet var väldigt stora från mitten av 60-talet och några år framåt. De var uppe och nosade på samma nivå som Beatles och Stones. Sen försvann de och deras plats i rockhistorien blev marginell. Kanske har de sig själva att skylla då deras musik ofta överskuggade av deras komiska framtoning. Bandet klädde ut sig i alla möjliga putslustiga kreationer.

Midnight ride är en skön samling rocklåtar med klar 60-tals touch. Ett band som tagit efter soundet är Ceasars Palace. De måste lyssnat mycket på Paul Revere & The Raiders. Musiken är väldigt lättuggad men det finns ändå ett visst bet i den. Lyssna bara på Kicks, I'm not your steppning stone och Louie, go home. När jag gick och handlade på Hemköp igår och hade skivan i lurarna så tror jag nog folk undrade varför jag rörde mig så konstigt. Anledningen var att jag lyssnade på ovanstående låtar som är väldigt bra. Resterande plattan håller inte riktigt samma klass.

Betyg: GGG

Favorit: Kicks

Inga kommentarer: