onsdag, januari 02, 2008



Jag har alltid haft någon slags hatkärlek till Fredrik Ljungberg. Han är eller har varit en riktigt bra fotbollspelare sedan kan man störa sig på hans viftande mot exempelvis Erik Edman.

Efter att ha sett ganska många matcher med West Ham i år så måste man nog ändå säga att hans kvaliet är på väg kraftigt nedåt. Skadorna har tagit ut sin rätt. Snabbheten finns inte kvar och han vågar inte utmana. När han linkade av Emirates stadium efter en ny skada igår så undrar jag om han kommer tillbaka överhuvudtaget (Hyllningarna han fick av Arsenalpubliken var sköna att se). Han har inte sett lycklig ut och han behöver bättre spelare omkring sig än vad han har i West Ham. Det är för mig ett ganska dåligt lag. Deras seger över Man U i helgen var otroligt turlig.

Samtidigt har jag för mig att Ljungan var ganska bra i landskamperna i höstas. Tittar man noga så ser man att han nästan aldrig tappar eller slår bort bollen. Därför behövs han fortfarande i EM i sommar. Låt det bli hans sista stora mästerskap och vi får hoppas att han kröner det på bästa sätt.

Inga kommentarer: