tisdag, oktober 28, 2008

Veckans 13 bästa låtar
Klicka på kassettbandet till höger för att lyssna. Förutom de två sista låtarna som är klickbara.

Johnny Burnette Trio - Honey hush
Jodå, discjockeyn på Storan i fredags spelade väldigt mycket bra musik i fredags. Det var svårt att stå still och alla var fulla och glada. Alla åldrar befann sig på dansgolvet. Honey hush är en klassiker.

Johnny Thunders & The Heartbreakers - Chinese rocks
"Everything is in the pawnshop", det är en av mina absoluta favoritrader i rockhistorien.

Andre Williams - I'm not worthy
En legendar.

Moses Smith - The girl across the street
En av de allra bästa northernsoul låtarna. Stråkar, sång, text, beat, allt är fulländat.

Willie Tee - Loneliness, Bring on the heartaches, Walking up on a one way street
Tre låtar av en artist. Då förstår ni att alla är guld.

The Hellacopters - By the grace of god
Den här veckan la ett fantastiskt band ner. Låten var fantastisk att höra förra veckan och jag minns den mycket väl från Roskilde i sommras också. Ett perfekt soundtrack för en perfekt festival. Tack för allt.

Jessi Colter - Why you been gone so long
70-tals country av bästa snitt. Som en kvinnligt Waylon Jennings, med vilken hon för övrigt varit gift med.

Jolie Holland - Palmyra
Jag har inte hunnit lyssna på så mycket nysläppta plattor den här veckan. Men Jolie Hollands nya var mycket bra. Palmyra sticker ut mest efter ett par lyssningar.

Jamie Woon - Wayfaring stranger (Burial mix)
Wayfaring stranger är en gammal amerikansk folksång. En av mina absoluta favoritlåtar. Den är bra med vem som än sjunger in den. Nu hittade jag den här mixen. Kanske inte den bästa versionen av låten men den får mig att längta ändå mer efter londonresan om några veckor. Kan tänka mig att ha den i lurarna en sen natt.

Charlie Louvin - See the big man cry
En låt som kan lyssna på om och om igen. En fantastisk historia.

Freddie Hart - My hang up is you
Det är så sliskigt att det dryper om det. Men jag älskar sån här sentimental gammaldags country. För mig är det omöjligt att inte sjunga med Freddie när han låter känslorna flöda. Pröva själv.

Inga kommentarer: