fredag, oktober 03, 2008


Empty rooms

Var sjätte fredag har jag lyckan att vara ledig. Då brukar jag alltid besök något närbeläget fik för att insupa lite majornastämning. Idag hade jag tänkt sätta mig på det närmaste, Cafe Columbus, och ha det gott. Columbus som var stamfiket för många år sedan men som sedan mest använts som glasskiosk.

Men det blev inget besök på Columbus idag heller. När jag kom dit så var det helt tomt. Trots att det borde varit lite rusning då klockan var lunchtid. Att sitta helt själv på ett café kan kvitta. Jag traskade istället iväg till Oceanen och deras Café Chao. Samma sak väntade mig där. Inte en kotte så långt ögat kunde nå.

På vägen till Oceanen passerades ju Café Zenit där det som vanligt var fullt med folk så det blev för mig att gå dit också. Det är lite tragiskt att alla går dit men jag förstår det för det är något visst med Zenit.

Dagens roligaste var den nyanställde killen bakom kassan. Jag har aldrig tidigare varit med en om sådan nervös person. Han misslyckades med precis varje kund. Det var ganska synd om honom för han verkade inte fått någon information om hur han skulle göra. Det ska bli kul att följa hans öden på Zenit för det är ju dit man går om man är fikasugen och vill ha lite folk omkring sig.

Inga kommentarer: