fredag, oktober 17, 2008

Tänk om klockan inte skulle behövt ringa
Tänk om man skulle sluppit dra av täcket och känt iskyla
Tänk om man man skulle kunnat stå i duschen i en timme
Tänk om GP haft bättre innehåll
Tänk om en hotellfrukost serverats
Tänk om man tagit fram vinterjackan från vinden
Tänk om det varit Route 66 man skulle ut och köra på
Tänk om fler biblioteksbesökare hade haft bra smak
Tänk om någon ringt och sagt att du behöver inte jobba idag

Då skulle jag lagt mig bredvid barnen och känt deras värme
Då skulle jag fortsatt njutit av PO Enqvists bok
Då skulle jag låtit mina öron smekas av Charlie Rich
Då skulle jag hällt upp ett varmt bad
Då skulle jag tagit en eftermiddagslur
Då skulle jag gått ner till Röda Sten när solen tittat fram
Då skulle jag gått och sett Mamma Mu på bio med kidsen
Då hade jag kunnat omfamna världen

Inga kommentarer: