tisdag, januari 26, 2010

It's funny, som min mor sa



För ett tag sedan var det tal om humor. Mina skrattmuskler beskylldes för att inte visa sig så ofta. Men ikväll skrattade jag. Det var när Stefan Holm, i det just nu bästa programmet Mästarnas Mästare, skulle hålla andan under vattnet så länge som möjligt. Efter att ha laddat som inför en OS-final så klarade han 6 sekunder. Det var stor humor.Och då kom jag att minnas inslaget i TV 4 där samme Holm spelar fotboll. Det är ett inslag med både humor och kärlek.

Tro nu inte att jag hejar på Holm i duellen mot Patrik Sjöberg för det gör jag inte. Visserligen kan den långe från Gbg vara störig men hans insats i Mästarnas Mästare har hitills varit väldigt rolig. Och Brolin, Gustavsson, Nilsmark, Krajnc och de andra imponerar också. Snart är det tisdag igen.

3 kommentarer:

Anders sa...

Hur lyder omdömet om The Wire då? Motsvarar det förväntningarna?

Mattias sa...

Ja, helt klart. Jag har bara hunnit med fyra avsnitt men jag känner mig privilegerad som har hela serien framför mig.

Anonym sa...

Mästarnas mästare underhåller verkligen! Jag kiknade också av skratt av badkrukan Holms insatser. Kul att vi har samma humor :) Länken under är rolig. Det tycker jag, en klassiker :)


http://www.youtube.com/watch?v=yfl6Lu3xQW0

Andreas