fredag, november 14, 2008

"Hang the dj eller "Mr, mr dj, keep those records playing"

Ikväll har jag varit dj. En riktigt kul och inspirerade inbjudan dök upp för några veckor sedan. Ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till. Tänk att få spela låtar inför en skön publik. Det är något man alltid drömt om. De senaste dagarna har jag förberett mig hårt och försökt att luska lite vad de som skulle komma gillar för musik. Sen är det ju tråkigt att bara gå på önskemål också så några jokrar måste ju finnas med i dj-väskan.

En fråga har hela tiden funnits i mina tankar sedan jag tackade ja. Skulle det bli som Morrissey sjunger om att han vill hänga dj'n eller skulle det bli som Sam Cooke sjunger om att han vill att dj'n bara ska fortsätta spela låt efter låt för partyt ska aldrig sluta.

Svaret blev nog faktiskt det Sam Cooke förespråkade. Gensvaret för min publik var öronbedövande och folk var som tokiga. Musiken överröstades av alla skrik och svettpärlor fanns på nästan varenda panna. Många kom fram och frågade vad jag hade för låtar och några gav till ett jubel när deras önskemål spelades upp.

Tyvärr kunde inte festen fortsätta i evighet. Även om den sista låten jag hade preparerat heter just Evighet. Ljuset i taket tändes, några grät att det var slut och jag försökte övertala personalen att vi skulle få fortsätta. Men tyvärr var det inför döva öron.

Nu undrar ni förstås var jag fått den äran att spela. Det var på det finaste tänkbara ställe, nämligen Djurgårdsskolan i Majorna och Ellas första klassdisco. Låtlistan innehöll hits som:

Charlotte Perrelli - Hero
Amy Diamond - Thank you
Elias feat Franz - Who's da man
Lordi - Hard rock halleluja
Gummibears - Jag är en gummibjörn

Jag lovade att komma tillbaka nästa år igen.

Ps
Snygg man med mustach sjunger Having a party här, Sam Cooke fanns inte på tuben.
Panic med The Smiths går att lyssna på här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken succé! och vilken uppbyggnad, jag såg framför mig berusade partajande slynglar på nåns födelsedagsparty. Men första klassare rockar säkert stenhårt också :)
Syns snart, ska bli kul att skåla igen.
Hej hej