tisdag, november 18, 2008



103 av 1001 album

Shivkumar Sharma/Brijbushan Kabra/Hariprasad Chaurasia - Call of the valley

Helt plötsligt dyker det upp en skiva från Indien på den här listan. Tydligen är det en milstolpe inom indisk musik. Och den skulle även gjort så att stora västerländska artister tagit intryck. Kanske är det så men jag har inte hört talas om den tidigare. Vilket mest beror på att musik från öst aldrig intresserat mig speciellt mycket. Snarare ingenting. Visst, det finns asiatisk musik som kan vara avslappnande och fin men inte så det känns i hela kroppen.

Call of the valley låter i mina öron som annan musik från Indien. Flöjt, gitarr och tablas är de enda instrumenten på skivan. Som bakgrundsmusik har den varit helt okej några kvällar men när jag ska lyssna på den mer noggrant så tröttnar jag snabbt.

Betyg: GG

Favorit: Rag Pahadi

Inga kommentarer: