torsdag, november 13, 2008



101 av 1001 album

The Electric Prunes - I had to much to dream (last night)

Jag kommer att tänka på Caesars Palace när jag hör The Electric Prunes. Båda spelar garagerock med lite psykedeliska inslag och båda är rätt tröttsamma i albumformat. Banden har helt enkelt inte styrkan och variationen att bli intressanta. På I had to much to dream (last night) finns två starka låtar, ett par som är okej och ganska många som visserligen inte är direkt dåliga, men som är onödiga. De låter som sämre varianter av de två bra låtarna.

Titelspåret I had to much to dream (last night) är förstås en klassiker. Även om det finns massor av låtar som jag tycker bättre om inom den här genren så förstår jag att den alltid nämns när man pratar om nuggets. Den andra låten som är värd att höras flera gånger är Get me to the world on time. En låt med ett ganska skönt beat och lite fart i. Sen är det som sagt slätstruket. Det finns liksom inget liv i musiken. Den ger mig ingenting och då kan det kvitta.

Betyg: GG

Favorit: Get me to the world on time

Inga kommentarer: