söndag, april 25, 2010

A Junkies Lament

Det är tufft att ta sig ur tunga beroenden. Varje helg så är det så lätt att hitta stimuli. Och även i veckorna så langas det ut bra råvaror. Oftast kommer det från Sydeuropa. Där nere kan de verkligen förpacka sin vara väl. Den innehåller det allra bästa. Hur ska man kunna säga nej? Jag klarar det i alla fall inte.

Även det som kommer från de engelska öarna är av mycket god kvalitet. Deras vara är lite mer aggressiv. Men den är mycket skön att få i kroppen och effekten blir faktiskt nästan lugnande. Soffan känns aldrig mer välkomnande än tillsammans med det britterna har att erbjuda.

Fast idag tog jag faktiskt ett steg att komma ur beroendet. Jag serverades ett riktigt svenskt fultjack. I hela 94 minuter satt jag och väntade på kicken. Visserligen ilade det till i kroppen vid ett par tillfällen, men då med hjälp av en slapphänt smålänning och en brasilianare. Nä, den svenska varianten är inte att rekommendera om man vill bli hög och uppleva något nytt och spännande.

Men ändå, trots fultjacket, så känner jag att beroendet finns kvar. Det krävs mycket mer för att sluta. Jag inser att jag aldrig kommer att bli av med det. Det finns ingen tork i världen som kan reda ut detta. Jag är körd. Visserligen fick tvåtusensjuhundra felpassningar mellan GAIS och Kalmar mig att, för ett ögonblick, fundera över det nyttiga att spendera två timmar med 42 träben (Wanderson äger så klart inga träben). Men sanningen är nog att jag är ohjälpligt fast i drogen Kung Fotboll.

1 kommentar:

Andreas sa...

Verkligen en fyndig hyllning till den bästa sporten från komfortzonen soffan.