söndag, september 07, 2008

Veckans 6 bästa låtar

Damien Jurado - Gillian was a horse
En väldigt direkt och poppig låt a la Go Betweens öppnar Jurados nya album. Jag har ännu inte riktigt kommit in i hela skivan men den här låten räcker för att hoppas på en fin kväll på Pustervik när han kommer i höst. Hoppas att han ett band med sig bara.

Mark Lanegan - Don't forget me dear
Från skivan Field songs som kom 2001, tror jag. Lanegan blir jag sugen att lyssna på minst några gånger varje vecka. Denna veckan var det den här låten som var bäst.

Paul Heaton - The Pub
Åh vad man längtar efter en brittisk stad, en pub och en öl när man hör Paul Heaton. Den gamle Housemartins och Beautiful South har i skymundan släppt ett riktigt bra soloalbum i sommar. Jag får nog surfa in på Ryanair och kolla lite priser.

Betty Harris - I'll be a liar
Ännu en soulballad att älska. Lyssna bara när hon sänker tonläget och sjunger "for the rest of my life". Gåshud.

Fats Domino - I'm in love again
Helt galet sanslöst svängig om ni frågar mig.

Mogwai - I'm Jim Morrison I'm dead
Lyssnar man på Mogwais nya i rätt lägen så är det som att försvinna in i en annan värld. En härlig värld att tillbringa en timma i. Lyssnas med fördel riktigt högt.

Inga kommentarer: