fredag, september 12, 2008





86 av 1001 album


Love - Forever changes (1967)

När jag skrev om skivan Da Capo så påstod jag att Love är ett ganska ojämnt band. Det stämmer förstås inte riktigt in på deras höjdpunkt Forever changes. Här har man hittat helt rätt. Låtarna, soundet och rösterna är närmast perfekta. Sen behöver ju perfekt inte alltid betyda att det i varje persons öron är perfekt. Det är lätt att se och höra att Forever changes är ett perfekt popalbum men jag är ändå inte helt frälst.

Främst är det kanske texterna som gör att Love inte berör mig maximalt. Det är helt enkelt inte den typen av lyrik jag älskar. Och faktum är att jag väldigt sällan lyssnar på Forever changes. Varje gång så gillar jag det som kommer ur högtalarna men sen dröjer det i alla fall länge tills nästa gång. Det finns så mycket annat som är lite bättre.

Favorit: A house is not a motel

Betyg: GGGG

Inga kommentarer: