torsdag, september 04, 2008

Mogwai @ Roskilde'08

Tänk att man kan bli nostalgisk för något som hände för bara två månader sedan. Det här klippet får mig i alla fall att vara det.

De 55 sekunder som visas här får mig att minnas tillbaka till kanske det mest minnesvärda ögonblicket sommaren 08. (I alla fall vad det gäller musik) Ungefär 50 meter rakt in från den som filmar står jag och mår som en prins med tetravin i handen och en besatt tysk man bredvid mig. Klockan är strax efter 21 och det är fredagkväll på Roskilde och man vill inte att Mogwai någonsin ska sluta spela. Det är livet det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att se klippet, det var säkert bra:)Som vanligt blev din bästa upplevelse på Roskilde ett band som jag missade. Men jag såg inte så många som dig heller. Det var kvalité föré kvantité i år som gällde.
Mitt bästa Santogold,Robyn. Tror det var samtidigt som Mogwai. peace out

Andreas