lördag, mars 29, 2008

Körslaget

Äntligen ett klockrent familjeprogram med musiken fokus. Program som Idol, Så ska det låta, Sing-a-long får mig att vilja skjuta upp heroin. Finns det något värre än att se Peter Settman stå och dansa och smila upp sitt bredaste flin inför kameran. Allvarligt talat så tror jag inte det.

Körslaget tilltalade mig förvånande mycket. Hela upplägget skapade en inramning där musiken fick den betydelse den alltid bör ha. Innerlighet, glädje, nerv, skönhet, brister eller någon annan känsla måste alltid finnas där. Ikväll bevisade en kör från Boden att man kan ta en gammal låt av Cher, If I could turn back time, och på bästa sändningstid få till en känslosam musikstund.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte så att du var lite för utmattad för att vara kritisk nog? Men ok, visst var Brolles team bäst.

Anonym sa...

Ärligt talat blev jag rätt heroinsugen av körslaget också...

Mattias sa...

Hm, visst var jag utmattad. Snarare helt slut och känslorna kanske hade andra orsaker. Men att se körmedlemmarnas stora glädje och att de fick den från musiken fick mig att gilla programmet.

Jag ska kolla rejält kritiskt nästa vecka.