tisdag, maj 08, 2007

Veckans 3 bästa låtar

Jim Ford - Changing colors
Ibland skriver musikjournalister att musiken är innerlig. Jag har ofta undrat vad de menar. Men nu tror jag att jag förstår. För Jim Fords musik skulle jag vilja kallar innerlig och då särskilt den här låten. Här får man den perfekta mixen på vit soul, country och 60-talsstråkar i en låt. Det är bara att buga och bocka för de som hittat den här bortglömda mannen.

Jesus & Mary Chain - Reverence
Bandet som börjat turnera igen låter lika bra fortfarande på de klipp jag sett. En riktig stenkrossarversion av Reverence gjorde att jag bara ville hoppa upp ur stolen på jobbet och skrika I wanna die on a sunny day. Finns här http://www.youtube.com/watch?v=0ekgZWKvnks

Of Montreal - Cato as pun
Live var bandet verkligen överraskande bra. På skiva är det mer tveksamt men denna ny-psykedeliska pärla är riktigt skön. Här får man det mesta jag gillade på konserten. Sången hyfsat normal, trumkompet svängigt, syntslingan återhållsam och gitarren tydlig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan också bugga och bocka åt Jim Ford. Tack!

Katarina