torsdag, maj 31, 2007

Roskilde 2007

Cold War Kids

När man läser olika inlägg om festivalen så är det de som gillar hårdrock som är besvikna över årets artister. De menar att det är för mycket jävla indie. Jag får lite förståelse för dem när jag hör Cold War Kids. Jag tycker nämligen att det här är dussinmusik. Det är inte direkt dåligt men det är så lamt att man lika gärna kan vara utan det. Dessutom har sångaren en ansträngande röst som inte tilltalar mig.

Fast jag tror nog att bandet kan bli rätt stora. De är liksom precis lagom för det. Jag hittar inga kandidater på jättehittar på deras första skiva men de har nog kapaciteten att nå många fans. Är man intresserad kan man kolla in deras myspace sida: http://www.myspace.com/coldwarkids

Bästa låt: Tell me in the morning

Inga kommentarer: