onsdag, maj 16, 2007

- Jag är glad nu. Så sa Astrid en dag när lyckan infunnit sig då hon fick vara med Ella och hennes kompisar och leka.

Jag skulle kunna säga samma idag då Spiritualized acoustic mainline är klara för Roskilde i sommar. Det är Spiritualized i en annan form. Mer akustiskt men samtidigt med bakgrundsångare stråkar. Det jag hört och sett har varit lysande. http://youtube.com/watch?v=5n4VEaqlKKA Kameratjejen skyller skakningarna på att hon gråter för att det är så bra. Jag förstår henne.

Andra "Jag är glad nu" händelser är att Soulsavers och är klara för Roskilde och att Van Morrison ska vara uppvärmare för Rolling Stones i sommar. Helt osannolikt bra. Annars brukar det var halvljummna förband, ofta från samma skivbolag, på stora stadionkonserter. Van Morrison är ju för guds skull nästan lika bra som Stones.

Att det snart är långhelg måste förstås också falla under "Jag är glad" uttalandet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glädjande var det att spela Dire Straits på väg till jobbet denna "långhelg".

"Money for nothing" fick bilen att ta några extra glädjeskutt.

Katt-Katarina