måndag, maj 21, 2007

Roskilde 2007

My Chemical Romance

Ska jag vara ärlig hade jag väldigt förutfattade meningar kring det här bandet. Jag hade bunntat ihop dem med andra hemska band som Linkin Park, Nickelback, Limp Bizkit och Staind. Vissa av mina farhågor besannades när jag verkligen tog mig tid att lyssna. Exempelvis de stundtals olidligt pompösa dragen åt band som Queen, även den ibland pojkbandsaktiga hårdrocken och det uramerikanska uppförandet var saker som jag visste att jag skulle irritera mig på.

Men det är inte fullt så illa som jag befarade för där emellan hittar jag faktiskt ganska mycket bra som jag gärna lyssnar på igen. Det är inte sådär post-grunge sliskigt som jag trodde utan det är bra bett i både gitarrer och sång. Min hårdrocksådra gör sig påmind och jag förstår verkligen varför kidsen älskar det. Det hade jag antagligen också gjort om jag varit 15 år. Nu får de lite mer respekt än jag trodde men de ligger fortfarande ganska långt ner på listan över band att se på Roskilde.

Bästa låt: The sharpest lives. Den finns här: http://youtube.com/watch?v=KqicHThwM5E&mode=related&search=

Inga kommentarer: