söndag, maj 20, 2007




Roskilde 2007


Camera Obscura


Det är så skönt att skriva om olika band som ska spela i år. Förra inlägget var om ett grabbigt punkband från USA nu är det bräcklig pop från Skottland. Jag gillar båda. Skotta är experter på att spela ädel popmusik och Camera Obscura är inget undantag.

Nu har jag haft Camera Obscura i Mp3-spelaren i över en månad när jag varit ute och löptränat. Det är rekord för en artist. Det är nästan så jag lyssnat sönder den senaste skivan men om jag nu håller mig lite lugn så har säkert suget kommit tillbaka till början av juli.

Bästa låt: Lloyd, I'm ready to be heartbroken finns här http://www.youtube.com/watch?v=XTa_RQC8ZxA

1 kommentar:

Anonym sa...

Sitter i soffan o kollat in Anders Svenssons 3e mål mot blåvitt. Väldigt tungt.
Har sett att du överöst bloggen med roskildetips, hinner inte med din takt, men hoppas på att vi kan ha en sittning efter maran. Ta ett par kalla o gå igenom youtube inför Roskilde.
Camera obscura gillade jag skarpt. Blev lite inombords i all fotbollsmisär.
"I got to leave this town" bäst hitills, Och gillar hennes längre hår i den videon.

Andreas