lördag, december 21, 2013

Årets skivor 2013 plats 3


Håkan Hellström - Det Kommer Aldrig Vara Över För Mig

Fyra konserter har det blivit med Håkan under året. Alla naturligtvis jättebra med en topp i Grebbestad 19 juli. Det var första semesterdagen, perfekt väder, vänner på plats, en grym Håkan och så nakenbad i havet efteråt. En galet minnesvärd kväll. Men faktum är att den mest känslosamma spelningen var tv-timmen från Skansen. Det var strax efter Roskilde och jag var trött och satt ensam hemma och laddade med romcola inför en spelning på Pustervik. Det Håkan och bandet tillsammans med publiken och gästartisterna Thomas Von Brömsen och Helen Sjöholm bjöd på där var nog tv historiens bästa timme. Jag har i vilket fall aldrig sett på tv med samma intensitet.

Det Kommer Aldrig Vara Över För Mig bara fortsätter Håkans segertåg. Det är låtar som så självklart kommer finnas i den svenska låtskatten för alltid. Soundet är delvis nytt vilket ytterligare triggar igång intresset. Det finns ett par låtar jag inte riktigt gillar så visst finns det små skavanker. Men jag skulle tror att det är den Håkan skiva jag lyssnat mest på utan att tröttna det minsta lilla. Den har inte ens behövt en paus vilket bevisar dess storhet.

Inga kommentarer: