måndag, december 02, 2013

Årets album 2013 plats 50


The Plastic Pals - Turn the Tide

När Stockholmsbandet The Plastic Pals spelade på Götahof i höstas var jag en av 10 betalande. Stämningen var väl inte direkt på topp om man säger så. Men bandet och särskilt fronmannen Håkan Soold ska ha en stor eloge att de körde på som inget hade hänt. Man märkte hur mycket de gillar sin rockmusik.

Hade det inte varit så att jag att jag var sugen på att sitta i en bar och dricka öl den kvällen hade jag heller inte varit där. För jag hade ingen aning vilka de var innan jag googlade just den kvällens utbud. The Plastic Pals är starkt influerade av Paisley underground scenen. Alltså gitarrdriven rock med en del stämsång och klara influenser från 60-talet. Plattan Turn the tide är inget mästerverk men innehåller en handfull bra låtar och står som minne till en märklig kväll.

Inga kommentarer: