torsdag, december 19, 2013

Årets bästa album 2013 plats 13


Dan Vapid And The Cheats - Two

Ända sedan Dan Schafer andades på mig hösten 2008 har jag älskat hans musik. Den genuint spritdränkta andedräkten osade punkrock i mina näsborrar. Då med Methadones så gjorde han den mest suveränt trallvänliga punkrocken sedan Bad Religions storhetsdagar.

När det bandet lades ner så startade han Dan Vapid And The Cheats och de fortsätter på samma väg. Det är samma typ av punk som massor av amerikanska band gör. Grejen är bara att Dan Schafer gör det på ett sätt som i mina öron låter så mycket bättre än allt annat. Han gör låtar som jag omöjligt kan få ut ur skallen. Det finns några låtar på Two som närmast förföljer mig. En av dem är Killing Me With Kindness som handlar om hur fans kommer upp till idolerna och tackar. Precis som jag brukar göra alltså.

Inga kommentarer: