lördag, december 21, 2013

Årets bästa skivor 2013 plats 2


Endless Boogie - Long Island

Välkommen till en trip du aldrig glömmer. Det finns ingen återvändo när man någon gång hört Endless Boogie på hög volym. Någon skrev om bandet att efter man hört dem var det som om Keith Richards spelar flöjt. Jävligt roligt och ganska korrekt beskrivit. Endless Boogie har ett sånt perfekt sound att mina öron och min kropp knappt tror att det är sant. Long Island innehåller 8 låtar som alla är långa och som alla är grymma på sitt sätt.

Endless Boogie har släppt två album innan som jag helt missat. De är typ lika bra. Det var först i början av 2013 jag fick nyss om dem. Och vad passade bättre än att de under våren kom till Truckstop Alaska för en spelning som körde över mig och alla andra i publiken totalt. Bandet kommer från New York men har en gitarrist, Jesper Eklöw, som härstammar från Göteborg. Han borde onekligen få en staty någonstans i stan. Det är hans gitarr som i låt efter låt sätter ett groove som får mig att tappa andan varenda gång. Och som fått mig att vara uppe alldeles för länge många nätter under året.

Inga kommentarer: