onsdag, mars 03, 2010

Om det var upp till mig skulle jag aldrig mer känna nått alls

Veckans spotifylista finns här


I lördagsnatt vandrade jag genom ett närmast helt öde Majorna. Ishalkan och den sena timmen gjorde att folk höll sig inomhus. Vädret var närmast spöklikt. Det var helt stilla och det låg en dimma över husen. Det var suddigt, som Astrid säger.

Från mp3-spelarens hörlurar och in i mina öron strömmade det fantastisk musik. Jag kör nästan alltid med shuffleknappen intryckt. Alltså kan vilka låtar som helst komma. Under den dryga halvtimma som promenaden tog så lyckades låtarna hamna i perfekt ordning. Särskilt överjordisk var känslan när Four Tet avlöstes av John Frusciantes fantastastiska låt Heaven. De två låtarna plus ett gäng andra från nattpromenaden finns med på veckans lista.

Inga kommentarer: