måndag, mars 15, 2010

Kommit hem

Det var nästan lite läskigt att se Ryanair planet med mina älsklingar landa på Säve idag. Längtan var enorm och bara en liten tanke på att det skulle hända planet något gjorde mig kallsvettigt. Nu hände det såklart inget men man har ju sett scener på tv där folk väntar på de sina vid flygplater när planet inte nått fram. Det måste var helt outhärdligt.

Istället fick jag äntligen stå och ta emot dem när de kom ut genom dörren från flygplatsens inre. En härlig känsla. En mycket härlig känsla.

En lustig grej var att jag också stod beredd med presenter. Astrid bröt nämligen ihop innan de åkte då jag förklarade att det var de som skulle köpa något till mig eftersom det var de som reste. Hon hade fått för sig att jag skulle köpa något till henne. Jag förklarade att så är inte reglerna. Den som reser köper till den som är hemma. Men är man 5 år vill man inte lyssna på det örat utan istälet lägger man sig och skriker och fäktar med ben och armar. Och eftersom jag ibland är en curlingpappa så sa jag "ja ja, jag ska ha något när ni kommer hem". Så det hade jag.

I övrigt har min "fria" tid förutom jobb varit underbart slackeraktigt och sett ut ungefär så här:

3 konserter
1 pizza
6 the wire avsnitt
1 löprunda
10 öl
2 fotbollsmatcher på tv
1 planerande och genomförande av azalea-träning
3 power naps
3 bokläsningsstunder som slutade i handlingen precis ovan
1 städning
2 romcola
1 körning av diskmaskinen på fem dagar
3 mikropotioner mat
1 hemmafest
2 lååånga frukostar i sängen
1 rad med tio rätt på tipset
1 bastubad
3 pubbesök (Bitter, Notting Hill & Henriksberg)
1 gångtur till glasinsamlingen
1 färdiglagad pastasallad
10 timmar med katten spinnande i knät
1 artist på repeat (Sophie Zelmani)
4 gånger hört vårfåglar och känt att livet är gott
1 gång stört mig på folk som verkar njuta av att se någon göra ett misstag
1 sen intagen hamburgertallrik som var god men som smälte dåligt i magen
3 njutningsfyllda hembakade bullar med smör på i snabb takt (utan tykningar från E, A & L)
5 dagar av saknad efter barnsteg och världens sexigaste rumpa:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Med anledning av sista punkten: nästa gång får vi inte springa i bredd, utan jag kan springa framför dig istället...:)

T

Mattias sa...

Haha, nja manliga rumpor har jag aldrig gått igång på.

Däremot finns det bra "ryggar" att lägga sig bakom på Gbg-varvet:)

Syrran sa...

Härlig lista, precis som det ska vara när man är ensam hemma.