söndag, oktober 24, 2010

Tre korta

Facebook är 5 % bra och 95 % fullständigt meningslöst. Idén är ju jättebra men den missbrukas å det grövsta. Vill man berätta om sitt liv så skaffar man sig en blogg eller ställer sig vid speakers corner. Ett inlägg per person och dag borde vara lagstadgat.

Jag mår spyilla vid tanken att prata med en säljare som säljer telefoner. Felet ligger säkert mer hos mig än hos dem. Men det får jag prata med min hjärnskrynklare om. Det märkliga var att idag spelades låten Schizophrenia med Sonic Youth i en sådan affär på Allum. En av de bästa låtar som gjorts. Den verkade vara med på deras rullande spellista. Hur kunde det ske?

På tal om Partille så hade jag och Ella det fantastiskt trevligt när vi kollade in Sävehof - Buducnost i damernas championsleague handboll. Att på nära håll se elitidrottare agera är något extra. Sävehof stod emot ganska länge men sedan rykte tjejerna från Montenegro till en säker seger.

1 kommentar:

Lars Lindskog sa...

Till de 5% som är bra med Facebook får väl då räknas den bild på dig och Iggy från WoW som jag just skickat till Lena via Facebook. Enjoy!