torsdag, oktober 21, 2010

Tecken i tiden

Idag gjorde Astrid något lite fult, men det var rätt roligt. Hon var och knyckte Ellas dagbok, där hon gjort hjärtan och skrivit ner vissa namn i dem, och visade den för Ellas kompis som var här. Uppståndelsen blev stor men ändå hjärtlig. Ella och klasskompisen diskuterade sen vilka de var kära i vilket var enastående underhållning.

Senare under leken så kom också alla fyra tjejerna som var i huset, Astrid hade också kompis här, med lösbröst. De hade lånat/tagit varsin bh och sedan stoppat i massor av strumpor. Väldigt stolta och fnittriga var de.

Under kvällen skaffade sig Ella ett e-post konto. Snacka om att tiden rusar fram. Var det inte nyss man vaggade henne till sömns i famnen. Nu skriver hon plötsligt mejl. Det första till mig löd: älskade pappa, tack att du gelpte mig med hotmailen. Kanske det bästa mail jag fått någonsin.

Igår var jag med i Ellas klass. Det var väldigt kul. Skolan är lite annorlunda mot när man själv gick i tvåan. Då hade man egen bänk och det var ingen som rörde sig på lektionerna. Så ser det inte ut idag. Men det nya är nog bra det också, säkert bättre förresten.

Det mest spännande under mitt besök var att brandlarmet gick och jag fick en hel hop barn att beskydda. Det kanske blir enda gången jag får känna mig som en manlig brandman. Det tråkigaste under vistelsen i skolan var att jag under gympan med barnen inte slog dem när vi sprang ikapp. Japp, åren går, det är ett faktum:)

(Förresten, jag måste nämna dagens absoluta höjdpunkt. Det var när alla barnen dansade till låten 2 steg från paradise med Håkan menas jag lagade kassler och fjärilpasta. Magi!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Brukar du få känna dig som "kvinnlig" brandman oftare? :)

/T

anders sa...

:-)