lördag, oktober 30, 2010

Ain't supposed to die on a saturday night

Gaslight Anthem - Göteborg, Brewhouse 29 okt 2010

Senaste gången jag såg dem var en skönt varm sommardag på Roskildefestivalen förra året. Stämningen var på topp och alla vara glada. Det var verkligen alla 600 på Brewhouse igår också. Förutom möjligtvis jag som var mer dämpad och egentligen kände för en lugnare konsert efter en stressig arbetsvecka.

Publiken och bandet fick mig ändå att komma igång hyggligt. Inte så att jag blev hänförd men det blev ändå en bra spelning. Jag tror att merparten av de som gick från Brewhouse var supernöjda. Det såg så ut. (se klipp nedan) Jag kände inte samma eufori som i Roskilde men det berodde inte så mycket på bandet utan känslan som fanns runt omkring då men inte nu.



Faktum är att Johan Lindqvists recension i dagens Göteborgsposten stämmer bra. Han gav betyget tre fyrar och satte fingret på bandets styrkor och svagheter. Det tar emot att erkänna att jag tycker som honom men någon gång ska man göra det.

Förresten, det kändes stort att stå bredvid pingislegenden Jörgen Persson under hela spelningen. Han var riktigt exalterad kan jag meddela.

Inga kommentarer: