tisdag, oktober 05, 2010

May you rot in hell

Jag tror jag skrivit det förut. Det är dock värt att ta upp igen. Jag fullständigt avskyr människor som kör fort på smågator. Varje dag ser jag någon som kör lite för fort. Bara det får mig må illa. Men det är de som vräker på som om de vore kungar över världen som får mig att fullständigt koka över.

Två brutalåkare har jag sett den sista veckan. Sådana som inte bara kör vansinnigt fort utan som också litar på att andra bilar kör åt sidan. Jag undrar hur dessa människor tänker. Hur är det möjligt att bete sig på det sättet. Vad är vitsen? Det finns väl inga svar mer än det är fullständiga jubelidioter som kör på detta sätt.

Att inte mer barn blir påkörda är ett under. Om exempelvis ett barn kommit ivägen när de här två bilarna vräkte sig fram så hade de inte haft en chans. Inga försiktighetsåtgärder och inget övergångsställe i världen hade hjälpt dem i det läget. De hade flygit som vantar.

Idag hann jag tuta på en bil som körde som en biltjuv. Jag antar att jag kommer hamna i en fight med någon av de här typerna någon dag. Ska jag någonsin ha en chans att vinna en boxningmatch så är det nog i detta läget. För jag når oanade adrenalintoppar när jag ser det totala brist på omdöme som dessa ligister har bakom ratten.

Inga kommentarer: