söndag, februari 07, 2010

Vy Från Dinosaurieberget I Majorna



På väg hem från dagens Azaleamatch i Valhalla så gick jag och Ella igenom vilka stadsdelar vi åkte förbi. När jag förklarade att Linnéstaden började vid Järntorget så gick Ella igång. Hon hade på något sätt fått nys om att Majorna och Linnés stadsdelsnämnder eventuellt ska slåss ihop. Så här uttryckte hon sig:

- Pappa, har du hört att Majorna ska försvinna.

- Nä, sa jag

- Jo, det ska det och när jag hörde det så började jag nästan gråta. Tänk att de ska ta bort Majorna som funnits så länge, sa Ella.

- Nä, Majorna kommer inte att försvinna, sa jag.

-Joooo, pappa det ska det och vet du vad jag kallar dem som bestämde det?

- Nä, sa jag.

-Jag kallar dem jävlar, sa Ella.

1 kommentar:

Andreas sa...

God läsning från er vardag :) Ella har talat. En blivande Majorna-gangstaledare ;)