tisdag, februari 23, 2010

Bad boy boogie


När jag och Ella var ute i snön ikväll och fotade lite så såg vi de där slemiga typerna glida längs de snöiga gatorna. Jag pratar om parkeringsvakterna. Det är ett fantastiskt rekordår med snö vilket förstås innebär att det är stört omöjligt att hitta parkeringsplatser. Massiva snövallar har tagit bort en stor del av platserna.


Aha, tänker de hjärtlösa vännerna på Securitas. Ikväll drar vi ut och lappar utav bara helvete. Den bilen de lappade när vi gick förbi stod någon meter in en zon där parkering inte är tillåten. Självklart syns inte de gula strecken som indikerar detta under snön, men parkeringsvakterna kan varje milimeter av överträdelse och flinar rått när de får sätta en p-bot på 600 spänn.



Idag har jag också stött på de två personer av det mer störande slaget. Först var det säljaren med munlädret och "jag kan allt lillen" sättet. En fullständigt vidrig typ som jag gärna hade tagit en utvisning mot om det varit en fotbollsmatch. Sen mötte jag ordföranden för en golfklubb. Hans överlägsna attidtyd innehöll precis allt som gjorde att jag inte stod ut på golfbanorna. "Ge mig, bara ge mig det jag vill ha, lillen" sa han inte men menade han. Tyvärr för honom slickar jag inga golfskor och skitstöveln gick därifrån utan lycka.

När jag ändå är på krigsstigen så blir jag mycket upprörd när jag ser att Markus Allbäck fått någons sorts roll i ledarstaben för fotbollslandslaget. Håll dig på ÖIS-gården, säger jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadan detta detta utfall mot Allbäck? Är det hans tröja över axlarna som stör?

Vän av ordning, Hovås (= Rollsbo)

Mattias sa...

Haha, tröjan över axlarna är lite bidragande faktiskt.

Men mest tycker jag att det känns väldigt konstigt att direkt gå från spelare till spelaransvarig.

Snart borde vi ha tillräckligt med ämnen för en sammankomst:)