söndag, februari 21, 2010

Love cry

Alltid när man vandrar på marknader och besöker skivaffärer i London så spelas excellent musik. Ofta är den av det elektroniska slaget. Låtarna som spelas har man aldrig hört innan och man hör dem ytterst sällan igen. Låten Love cry med Four Tet är en typisk sådan låt (med undantaget att jag nu hört den igen många gånger).

Med all säkerhet finns det massor av musik inom denna genre som skulle tilltala mig enormt mycket. Men jag har aldrig riktigt orkat börja leta ordentligt. Jag är tveksam om jag någonsin kommer göra det också. Det finns för lite tid och för mycket annan bra musik. Jag skulle vilja ha 100 låtar av Love cry typen serverade till mig.

Musik är bäst på hög volym och det gäller särkilt denna genre. Jag har varit lomhörd då jag lyssnat på Four Tets senaste utmärkta album på hemväg från Kungälv. Det är typisk hemvägs musik. Jag försökte att lyssna på skivan på morgonen men det passade mig inte alls. Allra bäst är det nog på natten. En promenad med Four Tet lurarna i Majornas vinterlandskap lär det bli inom kort.

Inga kommentarer: