måndag, februari 22, 2010

Nedräkningen är i gång

Trettiofem band är nu klara att spela på årets Roskildefestival. Av dem är det ett band som jag älskar och några som jag gärna ser. Men det har varit en mager start för min del. De senast åren har det varit ett överflöd av band att se så om det blir lite lugnare gör mig inget. Fast 3-4 band varje dag är ändå perfekt att ha inbokade.

Jag är inte direkt orolig men visst är det spännande att se vad som händer framöver. Det är svårt att förutse vilka band som är på gång. Jag hoppas dock på att bli lika positivt överraskad som varje år. Och det är ju 130 band kvar att annonseras ut.

Annars blir det att hänga mer med matlagningsmaffian på Easy Street. Och det ser jag som ett väldigt lockande alternativ.

Det här kommer bli makalöst grymt. Världens bästa Wooden Shjips


Övriga band att se som är klara:

Robyn
Ceu
Efterklang
Motorhead
Gallows
Pavement

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir nog bra med banden ska du se :) Packa ner Roskildekalsongerna, Pluras kokbok o förklädet ändå. Jag ska visa dig var gaskranen till spisen är också..uti fall att ;)

Werner & werner