onsdag, augusti 19, 2009

Joel Alme -The Queen's Corner

Ikväll fick jag åter höra denna fantastiska låt live när Joel Alme gästade Augustifamiljen på Liseberg. Gbg-pop av absoluta bästa märke och en text som glöder. Att jag kände mig osäker om denne Alme när skivan kom kan jag absolut inte förstå nu. Det tre låtar han framförde med Håkan Hellströms band ikväll var något orepeterade men ändå gick de hem. Hans nästa skiva kommer bli magisk känns det som.

Kvällens andra gäst var Howlin' Pelle. Han är som han är den mannen, Men de tre covers han var med och sjöng på svängde alla fint. Och att gå igång en publik behärskar han till fullo. Men jag skulle nästan önska att han någon gång kan "spela vanlig" som Olle Ljungström sjunger.

Däremot ska Augstifamijens egna medlemmar låta bli att sjunga. Det blir lite lätt taffligt och nästan pinsamt visa stunder när Sporsén, Gilbert och Ljungman ställer sig vid micken. Håll er till att spela för det gör ni mycket bra.

Imorgon blir det Pimme. Då räknar jag verkligen inte med några problem med att gilla rösten.

Inga kommentarer: