fredag, augusti 14, 2009

Chippendales nästa


Nu har det börjat, att barnen skäms för mig. Jag tycker nog det är lite tidigt men å andra sidan förstår jag dem efter gårdagens händelse.
Jag och barnen tog en skön cykeltur fram på stan för att hämta ut mitt Way out West armband. Allt gick bra tills Ella ville stanna och kolla på lite gatuunderhållning. Det var en engelsk variteartist som gjorde sig rolig med hjälp av några stackars killar ur publiken. Allt såg ut att precis var färdigt och alla skrattade gott men då tog showen ny fart. Kvinnan som hade showen behövde plötsligt mer folk ur pubklien. Jag kände direkt att jag stod illa till men kände mig ändå säker då barnen stod en bit bort. De kunde ju inte lämnas ensamma.
Och visst, hon kom fram till mig och sa "dig ska jag ha" och pekade på mig. "Nä, det går inte", sa jag. "Jo, det går visst dina barn kan sitta här framme", sah hon. Shit, nu var det kört. Så det var att gå fram tillsammans med ytterligare några män i publiken. Så farligt kan det väl inte bli, tänkte jag. Men så fel jag hade
Jag vill inte gå in i detalj på vad vi stod och gjorde mitt på Avenyn inför ett hundratal människor. Men vi skulle helt plötsligt vara Gbgs Chippendales. Så där stod vi med bar överkropp och smetade in varandra med solkräm samtidigt som publiken jublade. Och det var inte i en minut allt pågick utan det fortsatte med olika saker i 20 minuter.
Ja, ni förstår varför barnen höll på att dö av skämighet. Blicken jag fick av Ella när det var över kommer jag aldrig att glömma. Sen sa hon "Nu går vi".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där skulle jag bra gärna vilja ha sett, tur då att det snart ligger på Youtube ...:)

Torbjörn

Syrran sa...

Jag skulle gärna sett det också, får väl hålla utkik på Youtube. :-)
Förstår att det var skämmigt för barnen. Ha ha ha ha.

Andreas sa...

Underbar kulturhändelse, Hoppas på Youtube snart!