torsdag, augusti 07, 2008

Way Out West del 1



Då var det dags för festivalen i Gbg. Många bra artister finns på programmet i år men jag har ändå viss skepsis. Det är för att jag hela tiden jämför med festivalernas festival Roskilde. Friheten som finns i fyra dagars campingliv i Danmark känns väldigt avlägsen i Slottskogen. Jag hoppas att jag har fel. En annan sak är att jag längtar efter att se musik på klubbar.

Kanske är det så att jag i slutändan ändå inte stör mig på att man bara får dricka öl inom särskilda områden, att man inte får ta med sig filtar in, att spelschemat verkar extremt snålt tidsmässigt för banden och den allmänna regelhysterin som råder i Sverige. Vi får se.

Som sagt, det finns massor av bra band på plats. Låtar jag vill höra under festivalen är:

The Night Marchers - I wanna deadbeat you
Håkan Hellström - Tro och tvivel
Neil Young - Only love can break your heart
Sonic Youth - The diamond sea
The Sonics - Boss hoss
The National - Racing like a pro
Gutter Twins - Bete Noir
Fleet Foxes - Mykonos
Grinderman - You don't set me free
Joan As A Police Woman - To be loved
Hederos/Hellberg - You're a big girl now

Inga kommentarer: